onsdag den 5. juni 2013

Wok med grøntsager

Hej alle,
Jeg er Mies veninde og har fået lov til at lave et gæste indlæg. Så bliver det Med Med Mig i dag ;)

Hvis jeg ikke ved hvad jeg skal have til aftensmad, så laver jeg min klassiker - nemlig wok med grøntsager. Den er nem og hurtig at lave og man kan næsten putte hvad som helst i.



Ingredienser:
1/2 gulerod, skåret i skiver eller strimler
En håndfuld spidskål
En håndfuld blomkål, skåret i små buketter
1-2 blad kinakål
5 stk champignon
1-2 fed hvidløg, fint hakket
Hakket chilli og ingefær (kan undværes)
Sojasovs og østersovs og peber  efter smag
1 spsk olie

Fremgangsmåde:
Hvis du vil have ris til retten kan du starte med at koge risen.
Først skal grøntsagerne skæres ud, hvidløg og chilli hakkes. Du starter med at stege hvadløg og chili på panden i et halv minut. Derefter skal du tilsætte de hårde grøntsager: gulerødder og spidskål. Efter et par minutter skal resten tilsættes. Tilsidst tilsætter du ca. 1spsk østersovs og 1tsk soja og lidt peber. Østersoven kan undlades så skal der tilsættes lidt mere soja og måske lidt salt.


Du kan også bruge andre grøntsager i retten, jeg har bare brugt hvad jeg lige havde i køleskabet.



// Mig




1 kommentar:

  1. Rigtig fin blog du har, tag gerne et kig forbi min - http://yasminrostock.bloggersdelight.dk/
    Knus <3

    SvarSlet