tirsdag den 11. november 2014

I'm baaaaaaack!

Puha, hvor har der været stille på bloggen de sidste mange måneder. Jeg tror lige jeg vil komme med en lille update på mit liv, for der er virkelig sket meget siden sidst!

Jeg gik på sommerferie sådan cirka omkring det sidste indlæg der blev skrevet (i slutningen af juli). Jeg stod i en lidt akut boligsituation, for jeg havde sagt min gamle lejlighed op og skulle flytte sammen med en anden pige, Camilla, i et rigtig dejligt kvarter, der ligger meget tættere på min skole. Camilla fik dog i mellemtiden et job på en efterskole i Sønderjylland og det var en mulighed, som hun bare ikke kunne sige nej til. Det betød samtidig også at hun var nødt til at flytte til Sønderjylland og sige lejligheden op - og jeg stod dermed uden tag over hovedet. Jeg var ikke meget for at flytte til Vejle midt i min eksamensperiode, så jeg lejede et værelse i 2 uger og håbede at kunne finde noget fra 1/7, men det gik ikke. Jeg flyttede hjem til min mor i Vejle i sommerferien og det gjorde sådan set heller ikke noget, for jeg skulle arbejde på sygehuset i Vejle det meste af tiden. Jeg sad og tog blodprøver, hjertekardiogrammer og lavede blodsukkerbelastninger hele ferien og det var simpelthen SÅ hyggeligt!

Nå, jeg endte heldigvis med at få et værelse i en lejlighed i Aarhus V (og det er virkelig tæt på min skole!) fra midt-august og nu bor jeg så her med en anden pige. Det går helt fint, men jeg skal også vænne mig til at bo sammen med en anden type end hende jeg boede med før.

Efter sommerferien startede jeg med tre ugers praktik (igen i Aalborg), hvor jeg først var en uge på nuklearmedicinsk afdeling og derefter 2 uger på mikrobiologisk afdeling. Jeg fangede mig oven i købet også lige en omgang bihulebetændelse, så det var da bare dejligt!

Jeg bestod modul 6 i sidste uge og er nu startet på modul 10 (der er lavet om i rækkefølgen på moduler, så det er simpelthen årsagen til at M10 kommer efter M6). På mandag starter jeg i praktik igen, denne gang på Immunologisk afdeling i Aalborg. Immunologisk Afdeling vil sige Blodbanken, men jeg skal være bag kulisserne, hvor vi laver blodtypebestemmelse og tjekker for irregulære antistoffer i blodet. Det skal nok blive spændende - timingen er i hvert fald perfekt, for det er et immunologisk modul.

Nu når jeg ikke har blogget i 4,5 måneder (ja, jeg skulle skamme mig!), så har jeg også gået og tænkt rigtig meget over bloggens fremtid og hvad den egentlig skal indeholde. Jeg bruger stadig rigtig meget tid i køkkenet og laver en masse spændende ting, men det er også et rigtig stort arbejde at blogge. Derfor er jeg så kommet frem til, at jeg nok ikke kommer til at blogge opskrifter så tit mere, men for at få lidt mere fyld i bloggen, så vil jeg lave indlæg med min aftensmad. Der er nemlig rigtig mange der spørger mig, hvad jeg så får at spise, nu når jeg ikke spiser kød og helt almindelige billeder af min aftensmad kunne måske være en god måde at give folk lidt indblik i mine madvaner - og forhåbenligt sidder der nogen bag en skærm et eller andet sted, der bliver lidt inspireret og får lyst til at prøve at droppe kødet :o)

Jeg vil poste det første indlæg i morgen, men lige nu står den på en stor kop the og en masse læsning til i morgen. Vi ses!

Kh
Mie ❤️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar