søndag den 30. november 2014

Daddelkugler vol. 2



Jeg har opgraderet mine populære daddelkugler - og når jeg siger at de er populære, så er det simpelthen fordi mine gæster altid synes det er en dejlig overraskelse, når de kommer på bordet 😄
Det eneste der er ændret ved opskriften er sådan set bare, at jeg har puttet lidt instant kaffe og nødder i. Det giver virkelig en lækker smag og nødderne giver også lidt knas, hvis man ikke blender dem helt i smadder. 

Mens jeg er i praktik laver jeg gerne en stor portion om søndagen, så jeg kan få 2-3 daddelkugler med i en lille bøtte, som jeg så spiser i toget på vej hjem. Så sidder jeg i den gode stillezone (der er nogle sæder, hvor der ikke er sæder overfor og der er bare SÅ. MEGET. BENPLADS! - i hvert fald i forhold til togstandarder) med mine daddelkugler, mit termokrus med the og en god bog. Jeg får rigtig læst en masse bøger - jeg er lige blevet færdig med Divergent-serien og nu har jeg så bestilt nogle nye bøger inde på Saxo, men de er ikke engang blevet sendt endnu 😔 Jeg har da heldigvis lige nogle opgaver jeg kan hygge mig med mandag og tirsdag og så håber jeg på at jeg kan hente bøgerne på posthuset tirsdag aften! 

Se den oprindelige opskrift her.


10 små kugler
Det skal du bruge:
8 saftige dadler (uden sten)
1 spsk kokosolie
3 spsk kakaopulver
1/2-1 spsk instant kaffe (alt efter hvor stærke de skal være)
50 g hasselnødder eller mandler
En knivspids salt
Lidt kokosmel


Sådan gør du:
Blend dadler, kokosolie, kakaopulver, instant kaffe, nødder og salt til olien er jævnt fordelt. Smag til og tilsæt evt mere kaffe og/eller salt efter smag. Hvis massen er meget blød, kan du tilsætte mere kakaopulver og flere dadler - hvis den omvendt er for tør, kan du tilsætte mere kokosolie.
Sæt evt. massen i køleskabet i et kvarters tid, så det bliver nemmere at trille kuglerne. Rul dem i kokosmel og server dem i en fin skål.


TIP: Du kan også rulle kuglerne i kakao, havregryn eller endda vende dem i smeltet chokolade.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar