tirsdag den 9. december 2014

Overnight oats med chokolade - sådan da...





Lige for tiden er jeg ret besat af den her chokolade-agtige grød. Der er ikke tilsat sukker, men den smager så syndigt godt, at jeg de første par gange jeg spiste den lige skulle minde mig selv om, at det altså ER sundt nok. Den mætter rigtig godt og det er også en af grundene til at jeg er så vild med havregrød. Og så er den altså bare perfekt i mine praktikperioder, for jeg kan lave den aftenen før og sidde og nyde den i toget - og jo, jeg får godt nok et par blikke, for folk synes vist ikke at det ser alt for sundt ud. Men screw it, jeg er vild med det! 😄


1 portion
Det skal du bruge:
1 moden banan
1 spsk chiafrø
1 spsk kakao
1/2 dl havregryn
1,5 dl plantemælk


Sådan gør du:
Mos bananen og bland den med chiafrø og kakao. Bland havregrynene i og bland til sidst også mælken i. Hæld det i en skål eller en bøtte og stil det i køleskabet i mindst 3 timer eller natten over. Server evt. med lidt topping, for at gøre det lidt mere lækkert. På billedet har jeg brugt frosne blåbær og det er godt nok ikke lige det kønneste, men det smager godt 😄

TIP: Kokosmælken fra Alpro er rigtig lækker, men du kan også bruge alle andre slags mælk. Jeg er begyndt at lave min egen havremælk, for at gøre det lidt billigere og jeg skal nok smide en opskrift op på et tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar