tirsdag den 10. september 2013

Food Festival 2013

Der har været meget stille på bloggen den seneste uges tid. Jeg har haft travlt med arbejde, studie og så har jeg været frivillig på Food Festival! Det er en festival på Tangkrogen, hvor forskellige udstillere udstillede nogle af deres produkter. Der var fx lækre olier, honning i forskellige smagsvarianter, unikke oste og økologiske grøntsager. Derudover var der også forskellige firmaer, der havde et telt, fx et firma, der arbejdede med at omdanne madrester til biogas, Fødevareinstituttet fra Aarhus Universitet og Dyrenes Beskyttelse. Hele festivallen havde økologi og bæredygtighed som tema og der var smagsprøver de fleste steder, så det var en drøm for sanserne. Jeg var også ude at smage på syltet tang, men det var godt nok ikke noget for mig!

Fredag stod jeg i indgangen. Det var meget stille og roligt, så vi stod mest og hyggede os. Søndag var jeg i Kokke- og Madskolen hele dagen. Her skulle vi rydde op og gøre rent efter madskolerne. Der var en del run på hele tiden, så jeg var helt færdig, da jeg fik fri. Men jeg fik lov at tage en masse lækre grøntsager og lidt ost og smør med hjem, så det var ikke så slemt alligevel. Medhjælperbespisningen foregik desuden i et VIP-telt, hvor Aarhus Tech Center For Mad & Gastronomi sørgede for den lækreste mad!


Syddansk Erhvervsskole havde lavet denne flotte kage
med festivallens logo


Ristet rugbrød med rørt rygeost



Pasta i alverdens smagsvarianter
Forskellige slags spændende svampe
Smørrebrød fra en af kokkeskolerne - her med hjemmelavet leverpostej

Smørrebrød fra en af kokkeskolerne - her med "pulled goat"

Smørrebrød fra en af kokkeskolerne

De lækre sager, jeg fik lov at tage med hjem


Ingen kommentarer:

Send en kommentar