mandag den 19. august 2013

Mandler med rosmarin


Jeg elsker snacks! Og især mandler, der laves på forskellige måder. De her rosmarinmandler gør det svært at holde fingrene væk og man kommer hurtigt til at spise mange flere end de 10 mandler, man egentlig kun må spise om dagen.
Jeg fik opskriften af en veninde, der havde set den i fjernsynet. Hun gav mig ikke nogen mål, så jeg prøvede mig lidt frem og tror nok, at det cirka var det her, jeg kom frem til.

1 skål
Det skal du bruge:
2 store håndfulde mandler
2 spsk margarine
4 spsk sukker
2 tsk salt
Frisk rosmarin - så mange "nåle" du orker at hakke


Sådan gør du:
Tænd for ovnen på 150 grader.
Bred mandlerne ud på en beklædt bageplade og bag dem i ovnen et par minutter. De skal kun lige ristes kort, så hold øje med at de ikke får for meget!
Smelt smøret på en pande og rør sukker, salt og rosmarin i. Hæld mandlerne på panden og gør godt rundt. Hæld dem tilbage på bagepladen i et enkelt lag og lad dem køle af inden servering

Ingen kommentarer:

Send en kommentar