onsdag den 2. april 2014

Raw frugtgrød





Jeg fik en Raw kogebog i fødselsdagsgave og en af opskrifterne var denne spændende frugtgrød, som jeg næsten ikke kunne vente med at afprøve. Jeg spiste den til morgenmad og den smagte rigtig dejlig, men jeg blev ikke mæt sådan som jeg plejer at blive det når jeg spiser min sædvanlige havregrød - men det er jo også klart når frugtgrøden mangler nogle af alle de gode fibre, som der jo er i havregrøden. Jeg kunne også tydeligt mærke at jeg ikke var mæt lige så længe som jeg plejer at være.
Anyway, selvom frugtgrøden er rigtig lækker, så er den ikke ideel som morgenmad for mig. Den vil derimod sagtens kunne komme til at agere som mellemmåltid eller dessert - eller måske som en søndagsmorgenmad!


1 person
Det skal du bruge:
1 moden pære
1 moden banan
1 æble
Lidt kanel
Hørfrø


Sådan gør du:
Blend først pæren til mos, tilsæt derefter bananen og blend det til mos igen. Tilsæt til sidst æblet og blend det til mos en sidste gang, iden du smager til med kanel. Det skulle virke bedst at gøre det i denne rækkefølge, da konsistensen ellers bliver mærkelig. Drys lidt hørfrø hen over og nyd frugtgrøden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar